Prikmomenten COVID

Prikmomenten COVID

Kasteelhoek No Comments

Voor COVID Vaccinatie worden er prikmomenten georganiseerd vanaf 9 oktober 2024. Dit zijn afspraken van 5min waarbij het vaccin wordt toegediend. Andere vragen kunnen dan niet aan bod komen.

Voor een afspraak neem je telefonisch contact om dit in te plannen op het nummer 056/89.77.11.

Het vaccin ligt bij ons ter beschikking.

Welkom Dr.Silke Van Craeyenest

Kasteelhoek No Comments

We zijn verheugd om aan te kondigen dat Dr. Silke Van Craeyenest vanaf 1 oktober 2024 ons team zal versterken! Dr. Van Craeyenest zal gedurende anderhalf jaar bij ons zijn als huisarts in opleiding en we kijken ernaar uit om samen te werken. Welkom aan boord, Dr. Van Craeyenest!

Patiëntenstop

Kasteelhoek No Comments

Beste patiënten,

gezien de drukte in onze praktijk, zien wij ons genoodzaakt om een tijdelijke patiëntenstop in te voeren.

Graag willen we op deze manier voldoende tijd blijven voorzien voor onze vaste patiënten en een goede opvolging garanderen.

Wij maken wel een uitzondering voor gezinsleden die op hetzelfde adres wonen van patiënten die reeds bij ons geregistreerd zijn, gelieve ons hiervoor telefonisch te contacteren.

Van zodra de patiëntenstop opgeheven wordt zal dit aangekondigd worden via onze website.

Zwangerschap dr.Delaere

Kasteelhoek No Comments

Dr Jessie Delaere verwacht haar derde kindje in april 2024. Ze is afwezig van april tot en met september 2024. Dr Marie-Sophie Dewilde vervangt haar.

Nuttige Telefoonnummers

Kasteelhoek No Comments

Hieronder vindt u een overzicht van enkele nuttige telefoonnummers

Dienst Telefoonnummer
Wachtdienst 056/72.92.39
Apotheek van wacht 0900/10.500 (0.50EUR/min)
0903/922.48
www.geowacht.be
Wachtdienst tandarts 0903/399.69 (1.5EUR/min)
Algemeen noodnummer 112
Politie 101
Brandweer 100
Antigifcentrum 070/24.52.45
Rode Kruis 105
Drugslijn 078/15.10.20
Zelfmoordlijn 1813
Tele-Onthaal 106
Vertrouwenscentrum Kindermishandeling 1712

GDPR – De nieuwe wet op de privacy

Kasteelhoek No Comments

Sinds 25 mei 2018 is de nieuwe wet op de privacy van kracht. Deze Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) of beter bekend als de General Data Protection Regulation (GDPR), gaat uitgebreid over het beheer en de beveiliging van de persoonlijke gegevens van de Europese burgers.

Deze belangrijke Europese maatregel beschermt nog meer uitgebreid de privacy van elke Europese burger en dient strikt te worden toegepast.

Lees hier onze privacyverklaring

In onze groepspraktijk zullen wij een up-to-date databeheer uitbouwen, waarbij alle gegevens op een veilige en beveiligde manier bewaard worden.

Onze artsen zijn gebonden aan het beroepsgeheim.
Onze paramedici zijn gebonden aan het beroepsgeheim.
Ons telesecretariaat is eveneens gebonden aan het beroepsgeheim.
Onze PC’s zijn optimaal beveiligd tegen virussen en malware en via diverse paswoorden voor de screensaver, voor het medisch dossier, voor het afspraken programma, voor eHealth en andere communicatie programma’s.
Aan de patiënten zullen wij een “informed conscent” vragen, een akkoord om uw algemene en gezondheidsgegevens te bewaren, een akkoord om uw gegevens – indien nodig – uit te wisselen met andere gezondheidswerkers.

Deze nieuwe wetgeving houdt evenzeer in dat alle data (labo, brief, voorschrift, attest) nog alleen aan de persoon zelf kan en mag verstrekt worden.
Gegevens doorsturen per fax of per mail zijn niet meer toegelaten.

Elke patiënt heeft nu ook het recht tot transparantie van zijn/haar gegevens, van inzage, van correctie evenals NIEUW ! het recht op gegevens wissing, beperking van verwerking en het recht op overdracht van de gegevens.

Deze nieuwe wetgeving houdt in dat wij uw persoonlijke en gezondheidsgegevens enkel verzamelen voor welbepaalde, uitdrukkelijk omschreven en wettelijk gerechtvaardigde doeleinden.

Meer info op de website van de privacycommissie.